نصب دیکشنری رایگان Lingoes

دانلود lingoesنرم‌افزار Lingoes (ˈlɪŋgoʊz)، یک پلتفرم و برنامه ویندوزی است که می‌توان دیکشنری‌های مختلفی را روی آن نصب کرد و در این متن قصد داریم نحوه دانلود lingoes و نصب آن را توضیح دهیم.

شاید قبلاً با بابیلون (Babylon) که مشابه همین نرم‌افزار است کار کرده باشید. لینگوز مزایای متعددی نسبت به بابیلون دارد: متن باز است و نیازی به کرک ندارد، برخلاف بابیلون استفاده از آن مشکل امنیتی ندارد و سرعت بالایی دارد.

دیکشنری‌های متنوعی از جمله دیکشنری Longman، Webster و دیکشنری‌های فارسی به انگلیسی، انگلیسی به فارسی، دیکشنری‌های تخصصی پزشکی، حقوق و غیره و حتی کتابخانه‌های مانند مجموعه ویکی‌پدیا و موارد زیاد دیگری را می‌توان داخل آن نصب کرد.

پکیج‌های صوتی متعددی هم وجود دارد که با اضافه کردن آنها به برنامه lingoes، می‌توانیم تلفظ کلمات با صدای طبیعی انسان را داخل برنامه داشته باشیم.

دانلود دیکشنری lingoes برای کامپیوتر

ابتدا باید برنامه Lingoes را از لینک زیر دانلود کنید:

در صفحه بالا، سه فایل برای دانلود وجود دارد:

دانلود دیکشنری Lingoes 2.9.2 x64 برای کامپیوتر

1- مورد اول، برای سیستم‌عامل‌های 32 بیتی است.

2- مورد دوم: عبارت x64 به این معنی است که این نسخه، ویژه‌ی سیستم‌عامل‌های 64 بیتی است.

3- مورد سوم یا نسخه portable، نیاز به نصب ندارد و مناسب استفاده بر روی فلش‌مموری است.

نسخه مناسب سیستم‌عامل خود را دانلود کنید و سپس آن را روی سیستم‌عامل خود نصب و اجرا کنید. کلیه مراحل نصب، ساده و سر راست و مشابه نصب یک برنامه‌ عادی است.

جستجو و دانلود دیکشنری‌های مختلف برای نرم افزار lingoes

برای نصب دیکشنری‌های مختلف، باید فایل آن دیکشنری با فرمت ld2 را داشته باشید. مرجع اصلی این فایل‌ها خود فایل Lingoes.net هست:

سایت‌های دیگری هم هستند که فایل مربوط به دیکشنری‌ها را ارائه می‌کنند.

در ادامه، دیکشنری لانگمن را روی لینگوز نصب می‌کنیم.

نصب دیکشنری لانگمن برای کامپیوتر روی لینگوز

به روشی که در بخش قبلی گفتیم فایل ld2 مربوط به این دیکشنری را دانلود کنید یا برای دانلود آن، روی لینک زیر کلیک کنید تا این فایل از سایت Fluent-forever.ir دانلود شود.

سپس این فایل را باز کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود، دو گزینه زیر را تیک بزنید:

install lingoes dictionary

اکنون دیکشنری لانگمن با موفقیت نصب شده است. برای اطمینان می‌توانید یک کلمه مانند book را وارد کنید و اینتر بزنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید:

نصب دیکشنری لانگمن در لینگوس

تمرین

بر روی کامپیوتر خود، دیکشنری لانگمن یا یک دیکشنری دلخواه دیگر را نصب کنید و کمی با آن کار کنید تا با محیط برنامه و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

8 دیدگاه دربارهٔ «نصب دیکشنری رایگان Lingoes»

  1. با سلام من از مروگر Maxthon استفاده میکنم حدود یک هفته ای هست هر سایتی یا صفحه ای را میخواهم باز کنم اول یک صفحه باز میشود که نوشته شده
    ( اتصال شما خصوصی نیست )خطای حریم خصوصی وقتی روی گزینه ادامه غیر ایمن کلید میکنم باز میشه لطفا اگر راه حلی دارید میشه برام بنویسید چند بار مورگر را پاک کردم از نوع نصب کردم دانلود جدید هم گرفتم من با لب تاب کار میکنم هر موروگری نصب کردم نشد مثل کروم یا فاکس این خوب بود تا این چند روزه اینم بازیش گرفته با سپاس

  2. سلام
    وقت بخیر
    دیکشنری لاگمن تک زبانه هست؟ لطف می‏کنید یه دیکشنری انگلیسی به فارسی معرفی بکنید. یه چیزی تو مایه های بابیلون.

    1. سلام دوست عزیز. بله در اصل یک زبانه است. برای همین Lingoes میتونید دیکشنری انگلیسی به فارسی پیدا کنید.
      این رو در گوگل سرچ کنید:
      lingoes انگلیسی فارسی

  3. هیوا جان سلام.
    چند روزه به سایت لینگوز سر میزنم اما نمیتونم برنامه رو دانلود کنم.نه از طریق لینک داخل درس و نه از طریق جستجوی گوگل. همش این پیغام رو بهم میده. حالا من نمیدونم مشکل از منه یا اینکه از خود سایت لینگوز. گفنم شاید نیازی نباشه بچه های دیگه این کامنت رو ببینن به خاطر اون وارد نشدم.
    This site can’t be reached
    www.lingoes.net’s server IP address could not be found.
    DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *