چگونه کلمات زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

آموزش لغات انگلیسی

شاید اولین دغدغه ای که برای یادگیری زبان انگلیسی به ذهن ما می رسد، روش آموزش لغات انگلیسی و یادگیری کلمات آن است. ما در این درس در مورد یادگیری درست و اصولی کلمات انگلیسی صحبت می‌کنیم.

قبلاً در درس چند کلمه انگلیسی باید بلد باشیم؟، درباره این سوال که چه تعداد کلمه زبان انگلیسی را باید یاد بگیریم صحبت کردیم. همچنین لیست این کلمات را هم ارائه کردیم.

در مرحله اول روش Fluent روی شنیدن دقیق، تلفظ درست و املای صداهای زبان انگلیسی کار می‌کنیم.

یادگیری 625 کلمه پایه زبان انگلیسی به کمک عکس و تلفظ

در مرحله دوم، سراغ کلمات ساده می‌رویم:  ۶۲۵ کلمه پایه، پرکاربرد و ساده زبان انگلیسی را به‌وسیله برنامه انکی و طبق سیستم با تکرار با فاصله یا SRS و همچنین به کمک سرویس عکس گوگل و تلفظ صوتی و فونتیک تبدیل به فلش‌کارت مصور می‌کنیم (یا از حدود دو هزار فلش‌کارت آماده استفاده می‌کنیم) تا آنها را در زمان نسبتاً کوتاهی وارد حافظه درازمدت خود کنیم.

با استفاده از روش لایتنر و برنامه انکی، هم مشکل فراموشی را به خوبی حل خواهیم کرد، هم به دلیل یادگیری هر کلمه از چند زاویه (به کمک سه فلش‌کارت متفاوت برای هر کلمه) یادگیری عمیق‌تری خواهیم داشت.

در این مرحله باید به نکات زیر توجه کنیم تا به بهترین و آسان‌ترین شکل آموزش لغات انگلیسی را پشت سر بگذاریم:

– در این فلش‌کارت‌ها قرار نیست از ترجمه فارسی استفاده کنیم. به جای آن از تصویر مناسب برای آن کلمه استفاده می‌کنیم تا به محض دیدن کلمه، تصویر مرتبط با آن در ذهن ما نقش ببندد (در این روش، استفاده از فارسی ممنوع است!).

– در کنار تصویر، از تلفظ کلمات هم استفاده می کنیم. با توجه به آشنایی ما با صداها و زبان انگلیسی -که در مرحله تلفظ صداها روی آن کار کردیم-، در این مرحله می‌توانیم به راحتی این کلمات را تلفظ کنیم و آنها را به درستی بشنویم.

یادگیری بقیه کلمات زبان انگلیسی در قالب جمله

در نهایت هدف از آموزش لغات انگلیسی، فهمیدن و ساختن جملات است، نه حفظ کردن و بلد بودن کلمات و تبدیل شدن به دیکشنری سیار.

اما در مرحله دوم، چون هنوز جملات را نمی‌فهمیم و گرامر بلد نیستیم، ناچاریم بدون استفاده از ترجمه فارسی کلمات و با روشی جدید، به تعدادی کلمات پایه برای ساختن جمله و یادگیری گرامر پایه و قواعد ساده جمله‌سازی مجهز شویم.

پس از یادگیری این کلمات پایه، در مرحله سوم، ساختن جمله و کلمات انتزاعی (مثل جامعه و نفوذ) و قواعد پایه گرامر زبان انگلیسی  می‌رسیم، در آن مرحله، این کلمات پایه، تنها چیزی هستند که برای شروع جمله‌سازی و گرامر نیاز داریم.

بعد از یادگیری اصول پایه‌ای گرامر انگلیسی، دو هزار کلمه از رایج‌ترین کلمات انگلیسی را با روشی خاص و با استفاده از نمونه جمله، تلفظ و عکس تبدیل به فلش‌کارت می‌کنیم.

با یادگیری این کلمات، حدود ۸۵% درصد کل کلمات یک متن یا یک گفتگو برای ما آشنا خواهد بود.

به خاطر سپردن این تعداد کلمه به کمک فلش‌کارت و با تلفظ درست، آن هم برای کسی که هیچ کلمه‌ای بلد نیست، چند ده ساعت زمان می‌برد. اگر هم از فلش‌کارت‌های آماده و نیمه آماده استفاده شود، این مدت بسیار کوتاهتر خواهد شد.

از آن به بعد، هر کلمه‌ای را فقط و فقط در قالب جمله یاد می‌گیریم و از یادگیری کلمات به تنهایی پرهیز می‌کنیم؛ مگر در مورد کلمات عینی مانند harmonica (ساز دهنی) یا key (کلید) که به سادگی به کمک عکس قابل فهم هستند.

15 در مورد “چگونه کلمات زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟”

    1. سلام دوست عزیز
      این موضوعی هست که اکثرا به دنبالش هستیم
      اما مسئله دقیقتر اینه که ببینیم چطوری و با چه راه و روشی میتونیم زبان رو به خوبی و کاربردی یاد بگیرم که یک بار برای همیشه پرونده این موضوع رو ببندیم
      برای پیدا کردن جواب این سوال هم لازمه خیلی تحقیق کنیم و در نهایت از بین روشهای مختلف یک روش مناسب رو انتخاب کنیم و به همون هم پایبند باشیم

      ما هم در قالب صدها نوشته روی سایت و یک مسیر طولانی سعی کردیم به این سوال پاسخ بدیم

    2. سلام. اول هدف شما باید مشخص بشه. مثالای زیر:
      - برا مهاجرت میخوام
      - برا کنکور میخوام
      - برا مکالمه میخوام
      - برا ترجمه میخوام
      - برا مدرک تافل میخوام
      - برا فهمیدن فیلما میخوام
      و ...

      بعد سطح زبانت در چه حدیه؟

      بعد فهمیدن اینکه چقدر می تونی تایم بذاری و چه روزها و چه ساعت هایی

      بعد کدوم وسیله برات راحته؟
      صوتی- تصویری- کلاس حضوری- استفاده از موبایل و ...

      آیا تنها هستی یا اینکه فرد همراه برا یادگیری داری؟
      با کدوم اپلیکیشن بهتر ارتباط برقرار می کنی؟ باید تست کنی

      بعد آیا یادگیری از استاد برات راحته یا اگه شخصی کار کنی؟ مثلا اگه تو یوتیوب بری سراغ آموزش ها می تونی یاد بگیری یا نه و باید کسی نظارت کنه به یادگیریت
      و نکته های دیگر.
      طولانی شد. پوزش

      1. فائزه (پشتیبان)

        سلام باور عزیز
        درسته
        لازمه به این نکات در یادگیری زبان توجه کنیم
        یادگیری کلمات تنها بخشی از پازل یادگیری زبان هست که اون هم باید با روش علمی و اصولی انجام بشه

    1. سلام دوست عزیز
      اگه کمک خاصی نیاز دارید به صفحه تماس با ما سر بزنید یا به support@iranfluent.com پیام بدید. اگه نه کامنت بگذارید اگه جواب مفیدی داشته باشیم حتما جواب خواهیم داد

    1. سلام وقتتون بخیر
      در اصل سوال شما اینه که چطوری زبان یاد بگیرم
      که خوب موضوع کل سایت ما در قالب صدها نوشته و یک مسیر طولانی جواب دادن به این سواله.

  1. صادق فرحناک پور

    سلام
    با توضیحات ارائه شده،و دانسته های حداقلی خود،بسیار امیدوار و پرانگیزه جهت تکمیل دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی گشته ام،امید که با مساعدت شما اساتید محترم تا پایان دوره را با موفقیت سپری نمایم.

  2. با سلام سال جدید شما مبارک باشد بنظرم خیلی خوب و عالی هست که بتوانیم از این طریق زبان را فراگیریم چه خوب بوده که با مدرسین خودمون میتوانستیم بطور زنده حرف میزدیم تا بیشتر نقاط ضعف خودمون پیدا میکردیم . سپاسگذارم از زحمات شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *