چگونه سوال یا مشکلی را با پشتیبانی طرح کنیم؟

اگر سوال یا مشکلی که هست، مبهم و غیر دقیق بیان شود، ما در فلونت قادر نخواهیم بود جواب دقیقی به شما بدهیم و ناچار خواهیم شد سوالاتی بپرسیم و شما جواب بدهید.

در نتیجه فرآیند حل سوال یا مشکل شما چند برابر طولانی تر خواهد شد.

نمونه‌های زیر، مثالهایی هستند برای جوابهای مبهم که جواب دقیقی هم نمی‌توان به آنها داد:

با سلام بنده هنوز در ورود یا ثبت نام مشکل دارم و نمیتونم به دوره رایگان دسترسی داشته باشم. اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید با تشکر

در چنین مواردی لازم است دقیقاً بگوییم مشکل چیست؟ آیا مشکل در ورود است یا ثبت نام؟ مشکل مربوط به دسترسی به دوره است یا ورود؟ اگر ثبت‌نام نشده، ورود هم نمی‌توان داشت. اگر وارد سایت نشویم، به دوره هم دسترسی نداریم.

آیا موقع تلاش برای ثبت نام، ورود یا دسترسی به دوره (که سه گام ترتیبی و پشت سر هم هستند) خطایی مشاهده می‌کنیم؟

طرح درست این سوال می‌تواند به این شیوه باشد:

با سلام من ایمیل و شماره تلفنم را در فرم اول سایت وارد کردم و ایمیل و sms دریافت کردم (بنابراین ثبت نام من انجام شده). اما نمی‌توانم وارد اکاونتم شوم چون وقتی وارد لینک my.iranfluent.com می‌شوم و شماره تلفنم را وارد می‌کنم کد تایید برایم ارسال نمی‌شود.(اسکرین شات را ضمیمه کرده‌ام). ایمیلی که وارد کردم example@gmail.com هست با شماره 09123456789. چطوری می‌توانم وارد اکاونتم شوم و دوره را شروع کنم؟ با تشکر

با این توضیحات ما فرض می‌کنیم که کاربر ثبت‌نام کرده اما هنوز وارد اکاونتش نشده. هم ایمیل را بررسی می‌کنیم (که ببینیم آیا ایمیل ارسال و باز شده یا نه) هم sms را بررسی ‌می‌کنیم (ببینیم sms را دریافت و باز کرده یا در ارسال نشده یا در مخابرات فیلتر شده).

شاید هم وارد اکاونت شده باشد اما درس‌ها را تکیمل نکرده باشد. این مورد را هم بررسی می‌کنیم (با جزئیات کامل).

با بررسی همه این موارد، جواب کاملی خواهیم داد و در نتیجه مشکل با یک جواب از طرف ما حل شود و نیازی به رد و بدل کردن تعداد زیادی پیام نباشد.

بنابراین لازم است حداکثر اطلاعات ممکن مانند مورد زیر را به ما بدهید تا بتوانیم توضیحات کاملی خدمت شما ارائه کنیم و وقت و انرژی شما گرفته نشود:

  • اطلاعات مربوط به اکاونت خودتان شامل ایمیل اصلی و شماره تلفن (اگر وارد کرده‌اید)
  • لینک بخشی که با آن مشکل دارید
  • اسکرین شات از وضعیتی که مشکل‌ساز شده
  • پیغام خطایی که می‌گیرید
  • توضیح کارهایی که انجام داده‌اید

البته در موارد ساده و بدیهی نیازی به توضیحات زیاد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *