چقدر برای یادگیری وقت بگذاریم؟

جواب کلی: مقدار زمان و انرژی که برای یادگیری زبان در فلوئنت خرج می‌کنید، به خودتان و اهداف‌تان بستگی دارد.

جواب جزئی #

1. روزانه چند ساعت لازم است اختصاص دهیم؟ #

حداقل زمان پیشنهادی ما یک ساعت در روز است. اما هیچ محدودیت زمانی یا سقفی وجود ندارد. هرچه وقت بیشتری برای یادگیری اختصاص بدهید، نتیجه بهتری می‌گیرید. زیرا سرعت و کیفیت یادگیری‌تان بالاتر می‌رود.

2. آیا می‌توانیم مراحل را سریع‌تر طی کنیم؟ #

بله. همانطور که گفتیم سقفی برای استفاده وجود ندارد. ممکن است دل‌‌تان بخواهد روزی 10 ساعت از زمان‌تان را به یادگیری زبان در فلوئنت اختصاص بدهید، خیلی هم خوب است. البته اگر بالا رفتن سرعت طی کردن دوره بر روی یادگیری‌تان اثر منفی نداشته باشد، سرعت هیچ اشکالی ندارد. اما اگر سریع‌تر طی کردن مراحل، برابر با سرسری خواندن درس‌ها یا عدم توجه کافی به مطالب باشد، ایراد دارد. چرا که این کار بزرگ‌ترین ظلمی است که می‌توانید در حق خودتان مرتکب شوید.

3. آیا همه اعضا با یک سرعت جلو می‌روند؟ #

خیر. زیرا اشخاص مختلف، اهداف و انگیزه‌های مختلفی از یادگیری زبان دارند. بنابراین روش و میزان یادگیری‌شان هم با هم فرق دارد.

برای مثال، کسی که می‌خواهد تا دو سال دیگر در یک آزمون مهم (مثل آیلتس) شرکت کند، سبک و سرعت یادگیری‌اش با کسی که برای یادگیری زبان محدودیت زمانی ندارد، متفاوت است.

ممکن است یک نفر دوره را در یک ماه بگذراند و دیگری در یک سال. نتیجه نهایی یا همان کیفیت یادگیری مهم است، نه مسیری که طی می‌کنید.

بنابراین اصلاً نگران نباشید که سبک و سرعت یادگیری‌تان با همکلاسی‌ها یا هم‌دوره‌هایتان تفاوت دارد. این تفاوت ریشه در اهداف و نیاز شما دارد و نه چیز دیگر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *