چند نکته، قبل از یادگیری دو هزار کلمه پرکاربرد انگلیسی


اکنون که شما اینجا هستید به این دلیل است که آمادگی خود را برای یادگیری دو هزار کلمه پرکاربرد انگلیسی اعلام کرده‌اید. در همین رابطه تا یک ساعت دیگر، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. اما قبل از آن شاید برایتان جالب باشد بدانید که هم اکنون چند کلمه بلد هستید.

در مرحله سوم، 625 کلمه رایج زبان انگلیسی را یاد گرفتیم. در مرحله چهار (تا اینجا)، حدود چند ده تا چند صد کلمه جدید دیگر را هم آموختیم. احتمالاً از قبل هم کلمات دیگری را بلد بودیم.

اما آیا راهی برای تخمین  کل دایره لغات انگلیسی ما وجود دارد؟ جواب این سوال مثبت است. در درس زیر، سایتی را برای تخمین تعداد کلماتی که بلد هستیم معرفی کرده‌ایم :

من چند کلمه انگلیسی بلد هستم؟

طبق تخمین این سایت، احتمالاً چند هزار کلمه بلد هستید. اما بلد بودن یک کلمه یعنی چه؟ آیا اینکه مثلاً بدانیم cat می‌شود “گربه” یعنی آن را بلد هستیم؟

[لینک مرتبط: چرا نباید کلمات انگلیسی را با ترجمه فارسی یاد بگیریم؟]

همانطور که در مراحل قبل گفتیم، منظور ما از بلد بودن، چیزی فراتر از دانستن ترجمه آن است. منظور ما از بلد بودن و دانستن یک کلمه این است که:

  • با دیدن کلمه، مفهوم یا تصویر آن در ذهن ما شکل بگیرد.
  • املا و تلفظ درست آن را بدانیم.
  • بتوانیم آن را در جمله به کار بگیریم.
  • با در ذهن داشتن مفهوم یا تصویر آن، بتوانیم آن کلمه مرتبط را به خاطر بیاوریم.[لینک مرتبط: نحوه ذخیره یک مفهوم و کلمه در مغز]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *