همه چیز درباره کانون زبان ایران

کانون زبان ایران- ترم های کانون زبان ایران- شعب کانون زبان

احتمالاً اولین گزینه‌ای که همه ما برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی امتحان کرده‌ایم، رفتن به یک کلاس زبان گروهی است. از بین موسسات بیشماری که این کلاسها را ارائه می‌دهند، کانون زبان ایران از قدیمی ترین آموزشگاه‌های زبان است.

برنامه‌هایی که آموزشگاه‌های مختلف برای یادگیری زبان ارائه می‌دهند، شباهت‌های زیادی بهم دارند. ما در این نوشته می‌خواهیم برنامه‌ای که کانون زبان ایران برای آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان ارائه می‌دهد را بررسی کنیم.

ترم های کانون زبان ایران

کلاس‌های کانون زبان در سه رده سنی زیر برگزار می‌شود:

  • کودکان
  • نوجوانان
  • بزرگسالان

رده سنی بزرگسالان شامل افراد بالای 13 سال است.

ترم های کانون زبان ایران برای رده سنی بزرگسالان شامل مقاطع زیر است:

  • مقطع پایه (Basic):
    این مقطع که اولین مرحله یادگیری زبان محسوب می‌شود، شامل سه سطح B1 تا B3 است.
  • مقطع مبتدی (Elementary):
    این مقطع شامل سطوح  El1 تا El3 است.
  • مقطع پیش متوسطه (Pre-Intermediate):
    این مقطع شامل سه سطح Pre1 تا Pre3 است.
  • مقطع متوسطه (Intermediate):
    سطوح این مقطع شامل سه سطح از Inter1 تا Inter3 است.
  • مقطع فوق متوسطه (High Intermediate):
    این مقطع شامل سه سطح High1 تا High3 است.
  • مقطع پیشرفته (Advanced):
    همچون سایر مقاطع این مقطع هم شامل سه سطح از Ad1 تا Ad3 است.

کانون زبان ایران چند ترم دارد؟

مجموع ترم های کانون زبان ایران برای رده بزرگسال 18 ترم است.

تسلط در هر یک از سطوحی که در بالا ذکر شد طی یک ترم که شامل 20 جلسه است، برگزار می‌شود. در صورت اینکه در آزمون نهایی سطح حداقل نمره کسب شد، می‌توانیم به سطح بعد وارد شویم.

در هر سال هم چهار ترم برگزار می‌شود. با این حساب برای اتمام برنامه پیشنهادی کانون زبان برای تسلط بر زبان، ما باید 18 ترم کلاس بگذرانیم که به چهار سال و نیم زمان نیاز دارد.

این در صورتی است که همه ترم‌ها را بدون مردودی سپری کنیم.

منابع آموزشی

در همه سطوح رده بزرگسالان کانون زبان ایران کتاب های مخصوص این آموزشگاه یعنی مجموعه کتاب های The ILI English Course  آموزش داده می‌شود.

این سری کتابها توسط خود کانون زبان تدوین شده‌اند.

مدرک

دو مدرک توسط کانون زبان ایران ارائه می‌شود:

  • Junior Proficiency Certificate (JCE)
  • Senior Proficiency Certificate (SCE)

مدرک اول یعنی JCE برای زبان آموزانی است که سطح فوق پیشرفته (High3) را تمام کرده‌اند.

مدرک SCE هم برای زبان آموزانی است که سطح پیشرفته (Ad3) را به اتمام ‌رسانده و در امتحان کتبی و مصاحبه شرکت کنند.

مراکز و شعب:

کانون زبان جز شناخته شده ترین آموزشگاه‌های زبان در ایران است. این موسسه با داشتن حدود 300 شعبه، در بسیاری از شهرهای ایران حضور دارد.

برای اطلاع دقیق‌تر درباره شعبه های آن می‌توانید به سایت اطلاع رسانی این مجموعه به آدرس www.ili.ir مراجعه کنید.

نکاتی که قبل از شرکت در کلاس زبان بدانیم

کلاس زبان، سنتی ترین روش یادگیری زبان است. در این بخش می‌خواهیم به برخی نقاط ضعف آن اشاره کنیم:

گروهی بودن کلاس ها

هر کدام از ما توانایی به خصوصی در یادگیری مهارتها داریم. وقتی در یک کلاس زبان گروهی شرکت می‌کنیم به ناچار باید از یک روند پیش فرض مسیر تبعیت کنیم.

اگر مسیری که طراحی شده بالاتر از سطح توانایی ما باشد، شاید احساس سرخوردگی کنیم و احساس کنیم از بقیه ناتوان تریم.

اگر سرعت مسیر یادگیری کمتر از توانایی‌های ما باشد، باید منتظر بمانیم تا همه افراد کلاس به سطح مورد نظر برسند.

در ضمن ممکن است برخی از ما به خاطر راحت نبودن در جمع و آموزش گروهی نتوانیم آن طور که باید از کلاس زبان و معلم استفاده کنیم.

استفاده از روش‌های سنتی برای آموزش

برای همه ما ناکارآمدی سیستم های آموزشی مدارس برای یادگیری زبان انگلیسی بدیهی است. به همین دلیل رفتن به کلاس زبان از سنین پایین برای یادگیری زبان انگلیسی جز برنامه های ثابت اکثر دانش آموزان است.

اما آیا واقعا کلاس هاس زبان کارآمدی لازم را در آموزش یک زبان جدید دارند؟

اگر بخواهیم نتیجه کلاس زبانی که در موسساتی مثل کانون زبان می‌گذرانیم با نتیجه کلاس زبان مدرسه مقایسه کنیم، قطعا آموزشگاه ها در این مقایسه برنده است.

اما اگر کارآمدی آنها را با میزان رسیدن ما به هدف تسلط بر یک زبان جدید بسنجیم، این کلاس‌های زبان چقدر موفق بوده اند؟

اطرافمان کم نیستند کسانی که سالهای سال مشغول گذراندن کلاس زبان بوده‌اند ولی به جز تعدادی لغت، قواعد گرامری و جمله های مشخص که برای مدتی به خاطر داشته‌اند، دستاورد دیگری نداشته‌اند.

ممکن است خودمان هم این روند را تجربه کرده باشیم و مشکل این موضوع را کیفیت کلاس و یا معلم بدانیم.

اما چیزی که مهمتر از معلم است، روش یادگیری یک زبان جدید است که عموما آموزشگاه‌ها در این موضوع تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

ما در مقاله آیا کلاس زبان بهترین روش آموزش زبان انگلیسی است؟ به صورت مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم.

تمرکز روی یادگیری به جای فراگیری زبان جدید

اینکه ما می توانیم به زبان فارسی حرف بزنیم، کتاب بخوانیم و یا فیلم ببینیم به خاطر هیچ کلاس زبانی نیست.

ما برای این توانایی هیچ کلاسی را نگذرانده‌ایم بلکه در کودکی زبان مادری خود را فراگرفته‌ایم. فراگیری با موضوع یادگیری متفاوت است.

ما در مقاله فرضیه تفکیک یادگیری و فراگیری به صورت کامل به این موضوع پراخته ایم.

متاسفانه کلاس های زبان و اکثر روش‌های آموزش زبان همچنان در حال یاد دادن زبان به ما هستند. به همین خاطر در نهایت خروجی گذراندن این مسیرها تسلط بر زبان انگلیسی نیست.

زمان طولانی و هزینه بالا

برای اینکه همه ترم های کانون زبان را کامل بگذرانیم، باید ۱۸ ترم یعنی 4.5 سال زمان صرف کنیم.

گذراندن این کلاس ها با نرخ شهریه فعلی (در زمان نگارش این نوشته)، بدون در نظر گرفتن هزینه رفت و آمد ، مبلغی حدود ۶ میلیون تومان برای ما هزینه در بر دارد.

فلش‌کارتهای آماده سطح Elementary 

تا اینجا تلاش کردیم نگاهی اجمالی بر کانون زبان داشته باشیم. در مجموع تصمیم گیری در مورد استفاده از این مجموعه را به خود شما واگذار می‌کنیم.

این نوشته را با صحبتی در مورد فلش‌کارتهای آماده سطح مبتدی یا Elementary هست به پایان می‌بریم:  فایل زیر شامل فلش‌کارتهای آماده سطح Elementary  (که شامل سه کتاب هست) است. تعداد این فلش‌کارتها 1256 فلش کارت و حاوی ترجمه است.

دانلود 1256 فلش‌کارت سطح Elementary  کانون زبان ایران

اگر مایل هستید با هدف پاس کردن آزمون (نه یادگیری واقعی زبان که شاید با شرکت در چنین موسسه ای محقق نشود) از این فایل استفاده کنید، می‌توانید به کمک برنامه انکی آنها را مرور کنید.

معرفی برنامه انکی

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ما در فلوئنت برای یادگیری واقعی کلمات از این شیوه و به ویژه از ترجمه استفاده نمی‌کنیم:

چگونه کلمات را یاد بگیریم

چرا نباید از ترجمه استفاده کنیم؟

158 دیدگاه دربارهٔ «همه چیز درباره کانون زبان ایران»

  1. سلام درسته که میگن کانون زبان ایران بیشتر روی ریدینگ و گرامر و رایتینگ کار میکنه و کمتر روی لسنینگ کار میکنه؟
    آخه من میخوام بیشتر مکالممو قوی کنم.

    1. سلام به طور کلی تمرکز موسسات بیشتر روی آموزش کتبی زبان هست یعنی خواندن و نوشتن. شاید چون از کتاب به عنوان ابزار اصلی آموزشی استفاده میکنن. اما برای مکالمه جنبه شفاهی (شنیدن و تلفظ) باید برجسته بشه.

  2. سلام من ۱۳ سالمه و در بخش بزرگسالان الان ترم El1 را تموم کردم و برای مدرک گرفتن یعنی تا اتمام ترم Ad3 چند سال باید زبان بخونم ؟!
    اما پیشنهاد میکنم حتما ثبت نام کنید چون معلم ها خیلی خوب تدریس میکنن و سریع مطالب را یاد میگیریم .

  3. سلام وقتتون بخیر، من دخترم۸ساله ست، میخام بفرستم کلاس زبان میگن کانون بهتره، چراکه بعدأ نیازی نداره درسای زبان دانشگاه روپاس کنه. آیادرسته؟ راهنماییم کنید لطفا ممنون میشم

    1. تو کانون ۱۳ ترم برای نوجوانان هست و ۱۸ ترم برای بزرگسالان که بعد از اون مدرک میگیریم . ۱۳ ترم کلا ۳ سال میشه و ۱۸ ترم ۴٫۵ یا ۵ سال میشه . رو هم نزدیک به ۷-۸ سال باید وقت بزاریم .

  4. وقت بخیر!
    از کانون زبان ایران مطمئن باشید؛سخت گیری های زیادی داره اما در نهایت موجب موفقیت میشه در هر موسسه ای هم که باشین باید تلاش و دوره کنید،خوشبختانه یا متاسفانه یادگیری هر زبانی ملزم به دوره زیاد هست اما در کانون کتب جوری طراحی شده که مدام دوره می کنید. بعضی از کاربران گفتند نمره کلاسی خوبی می گیریم اما در فینال نتیجه عالی نیست... اگر می خواهید در فینال نمره عالی بگیرید اول کتب درسی و بعد Test Time را به خوبی مطالعه کنید.

  5. سلام من واقعا هیچی از زبان نمیدونم راهنمایی ک معلمام کم داشتن سال هفتمم ک اصن معلم نداشتیم الان من فقط زبان پایه دهمی ک هستم رو بلدم بنظرتون ثبت نام کنم کانون زبان؟

    1. من از یچیزی حدودای ۱۰ سالگیم زبان میخونم والان دروس زبان پایه دهم رو بلدم ولی اگ بخوای از الان بری اصلا توصیه نمیکنم چون تو این تایم کم کمکت نمیکنه بنظرم اگ معلم خصوصی بگیری بهتر باشه برات

  6. من از کلاس چهارم دارم میرم کانون...EL3 رو تموم کردم وارد یه ترم دیگ درم میشم ، واقعا هم درسته ۳ ماه واس یه ترم خیلی زیاده واقعا. و اضافه کنم که من قبل اینکه وارد کانون بشم واقعا علاقه زیادی به زبان داشتم ، ۵ ساله که دارم میام کلاس تو این ۵ سال از زبان زده شدم واقعا ... مخصوصا با سیستم مجازی که دارن مجازی واقعا تنبلمون کرده و من واقعا حضوری رو پیشنها میکنم ... سختگیری ها تو مجازی خیلیی زیاد شده یجور که اجباری داری کاری میکنی تکلیف مینویسی من واقعا دو سال اول که حضوری بود خیلی اراده بالایی داشتم و تکلیف مینوشتم اما خب الان واقعا با کانون از زبان زده شدم .....!

  7. سلام من که میگم اصلا کانون ثبت نام نکنین چون امتخانات فاینالش اصلا ربطی به آموزش کتاب نداره چون آنلاین فاینال حوری طرح میکنن که کسی که میده یکی دیگه براش امتحان بده نمره تاپ نیاره که شهریه نده و حق اونایی که بلدن واقعا میسوزه مگه میشه استاد به شاگردش بده ۹۸ بعد فاینال شاگرد بشه ۵۵ پس این آدم بلده امتحانهاش مزخرفه اصلا ربطی به مطالبی که آموزش دیدن نداره

  8. سلام من سال ۱۴۰۰ کانونو تموم کردم و الان مدرک گرفتم میخوام بگم اصلا راضی نیستم و نمیتونم خیلی خوب صحبت کنم و به لسنینگ تسلط کافی ندارم.بیشتر توجه کانون رو بخش ریدینگ و رایتینگ و گرامره و اگر کسی میخواد لسنینگ یا اسپیکینگش رو هم به خوبی یاد بگیره بهتره جای دیگه ثبت نام کنه و اینو بگم که ترمای کانون بسیار طولانیه و همه اون مطالبو آدم میتونه تو یه سال جمع کنه
    و نکته خیلی مهمی که میخوام بگم اینه که مدرکشون اصلا به درد نمیخوره و گول حرف مردمو نخورید که میگن مدرکش معتبره .

  9. سلام من از حدود پنج سال کانون رفتم ،از نو جوانان و بزرگسالان ،ولی وقتی های وان بودم دیدم تاحالا یک عالمه کلاس اومدم ولی هنوز نمی تونم خوب حرف بزنم یا خوب بفهمم.ولی دوستای دیگه ام که زمان کمتری رو کلاس رفته بودن و موسسات دیگه خیلی نتایج بهتری گرفته بودن.
    بنظرمن کانون خوب نیست اصلا
    کتاباش خیلییی ساله که عوض نشدن و روش آموزشش کاملا سنتیه

  10. سلام وقت بخیر، پسر من این ترم el3 رو تمام می کنه و قصد داره یک ترمه مرخصی تحصیلی از کانون بگیره، چک که کردم بعد el3 می تونه فقط نمی دونم چطور باید اقدام کنم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. من کلاس چهارمم تموم شده بود شروع کردم، الان کلاس یازدهمم و ترم آخرم. همه‌ی همکلاسیای مدرسه‌م که کودکان خونده بودن از من عقب‌ترن. بچه شما هنوز جا داره، بذارین بچگی کنه. از چند سال دیگه بفرستینش کلاس

  11. سلام
    دخترم وقتی ۹ سالش بود در کانون ثبت نام کرد طبیعتا در گروه کودکان ثبت نام شد و دوره های مربوطه را بدون توقف ادامه داد الان که ۱۱ سالش شده و کلاس چهارم را هم تمام کرده باید همان گروه کودک را ادامه بده یا باید به گروه نوجوان منتقل بشه و اگه به گروه نوجوان منتقل بشه در چه سطحی قرار میگیره

  12. ببخشید پسر من ریچ ۳هست ۰ند ترم دبگه تا پایان گرفتن مدرک مونده؟ ؟
    و اینکه از پایمردی کودکان شروع کرده تا ریچ ۳ چند ترم و چند سال گذرانده؟ ؟

    1. بله در کانون زبان های انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی و چینی تدریس میشه
      البته زبان های انگلیسی و عربی وآلمانی و فرانسوی به صورت تخصصی تر و با ترم های بیشتر و مطمئنا یادگیری بیشتر تدریس میشن

    1. روز امتحان بهتون اعلام میشه و تا ساعت ۱۱ شب فرصت دارید در آزمون شرکت کنید و به دو امتحان میانترم و پایانترم تقسیم میشه که البته اگر شرکت نکردید بهتون لینک میدهند که فقط برای غیبین است

    2. شرک عامل فشار هیتر ها

      خیلی سخته واقعا نمیدونم چرا مثلا من همیشه نمره کلاسی بالایی میارم ولی فاینال خوب نمیگیرم

  13. سلام. یه سئوال توی کانون زبان بدون آزمون دیپلم بعد از گذروندن آخرین ترم و فاینالش مدرک دیپلم داده میشه یا آزمون جداگونه داره؟

  14. سلام من ۱۴ سالمه و تعیین سطح دادم ولی برای من سطحی رو انتخاب کردند که واقعا کاملا بلدم من توی آموزشگاه دیگه تا فمیلی فرندز خوندم و خیلی خوب یاد گرفتم کانون هم خوبه ولی من دوباره دارم همونا رو یاد میگیرم الان میشه بگید باید چه کار کنم ؟

    1. هیچی باید ترمو بگذرونی معمولا در سطحی قرار میگیری که کامل به سوالاش جواب نداده باشی حالا شایدم کسی که از تععین سطح گرفت یکم شفت بود

    2. سلام
      کلا هدف هر سیستم آموزشی خصوصی، از جمله موسسه های زبان اینه که تا جای ممکن مشتری (زبان‌آموز) رو در سیستم خودش نگه داره.
      برای همینم خیلی از کلاس زبانها به بهانه «نه اینجوری برای خودتون بهتره» زبان‌آموزها رو یکی دو ترم پایین‌تر از چیزی که هستن میندازن. اتفاقا اینجوری برای خودتون اصلا بهتر نیست.
      خود من بیشتر پیشرفت رو وقتی داشتم که کلاسم عوض شد و توی کلاس جدید از باقی کلاس ضعیف‌تر بودم. یکی دو ترم (حدود ۴ ماه شاید) خیلی اذیت شدم. چون واقعا نمیفهمیدم چی میگن.
      اما با یه مقدار تلاش بیشتر، موفق شدم خودمو به سطح کلاسی که اومده بودم برسونم.
      کلا هرچیزی که اگه زیادی سخت یا زیادی راحت باشه آدمها رو فراری میده و خسته‌شون میکنه. بهترین نقطه برای یادگیری و کار کردن توی جاییه که یه ذره برات سخته. چون با چالش دست و پنجه نرم کردن لذتبخشه. و باعث رشد میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *