نحوه دانلود کتاب انگلیسی از بین ده میلیون کتاب

یادگیری زبان انگلیسی یکی از اهداف بسیاری از ما در مقاطعی از زندگی‌مان است. اما در اصل، یادگیری زبان، هدف نیست بلکه ابزاری است برای اهداف دیگری از جمله خواندن کتاب یا دیدن فیلم یا مکالمه با خارجی‌ها.

به ویژه برای کسی که به زبان فارسی یک کتابخوان محسوب می‌شود، خواندن کتاب انگلیسی می‌تواند هدف مهم و جذابی باشد. در واقع برای چنین شخصی، لذت کتاب خواندن و تعداد گزینه‌هایی که دارد بسیار بیشتر است. به کمک زبان فارسی ما به ده‌ها هزار کتاب دسترسی داریم اما این عدد برای زبان انگلیسی شاید بیشتر از هزار برابر شود؛ یعنی ده‌ها میلیون کتاب.

علاوه بر بیشتر بودن کتاب‌های انگلیسی، انگیزه‌های بیشتری برای خواندن کتاب انگلیسی وجود دارد. این کتاب‌ها غالباً دست اول هستند یعنی توسط خود نویسنده، نوشته‌شده‌اند نه توسط یک مترجم. در نتیجه عدم تسلط نویسنده به زبان مبدا یا مقصد و همچنین نداشتن اشراف نویسنده روی محتوای کتاب به آن آسیب نزده است. بنابراین به طور کلی کیفیت کتاب خواندن به زبان انگلیسی در مقایسه با خواندن ترجمه آن، بسیار بالاتر است.

خوشبختانه به کمک گسترش اینترنت، کتابخوان‌هایی مانند آمازون کیندل و فدیبو و فرمت‌هایی مانند pdf و epub، خواندن کتاب انگلیسی بسیار راحت‌تر شده است.

برای مثال سایت‌هایی هستند که امکان دسترسی به میلیون‌ها کتاب را به ما‌ می‌دهند. یا دستگاه‌هایی مانند آمازون کیندل این امکان را به ما می‌دهند که ده‌ها هزار کتاب را در جیب خود روی چنین دستگاهی داشته باشیم.

ما در این نوشته می‌خواهیم چند سایت برای دانلود چند میلیون کتاب را به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

آموزش دانلود کتاب انگلیسی از سایت Library Genesis

فرض کنید می‌خواهیم کتاب Self Therapy نوشته Jay Early را از سایت Library Genesis دنلود کنیم.

1- ابتدا به LibGen.is می‌رویم، نام کتاب را در فیلد جستجو نوشته و روی گزینه Search کلیک می‌کنیم.

2- نتایج را به این صورت زیر می‌بینیم. صفحه‌ی نتایج را اسکرول کرده و با چک کردن گزینه‌هایی که در بالای نتایج نشان داده شده‌ است، یعنی نام نویسنده، عنوان کتاب و … کتاب مورد نظر خود را پیدا می‌کنیم.

4- برای کتاب Self Therapy مشخص شده در تصویر زیر می رسیم. در سمت راست، قسمت Mirrors اعداد 1، 2، 3 و … نشان داده شده است.

با کلیک روی عدد 1 می‌توانیم کتاب را از همین سایت دانلود کنیم. اعداد دیگر سایت‌های دیگری هستند که می‌توانیم کتاب را از آن‌ها نیز دانلود کنیم.

یک راه دیگر این است که با کلیک روی عنوان کتاب در صفحه نتایج، به صفحه مربوط به آن برویم. در اینجا مشخصات کتاب، نام نویسنده، معرفی کوتاهی از کتاب و … نیز نشان داده شده است. در قسمت Mirrors لینک سایت‌هایی را که می‌توانیم کتاب را از آن‌ها دانلود کنیم، می‌بینیم.

با کلیک روی گزینه this mirror به صفحه دانلود کتاب از Library Genesis می‌رویم. سپس با کلیک روی گزینه GET می‌توانیم آن را دانلود کنیم.

نکات جانبی سرچ در Library Genesis:

در صفحه اول سایت و در قسمت پایین فیلد سرچ، گزینه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به نتایج دقیق‌تری برسیم. برای مثال درباره دو قسمت Search in و Search in fields می‌توانیم به صورت زیر عمل کنیم:

در قسمت Search in می‌توانیم برای دانلود مقاله علمی از گزینه Scientific articles، برای دانلود مجله از گزینه Magazines، برای دانلود کتاب‌های تخیلی از گزینه Fiction استفاده کنیم. در غیر این صورت، گزینه اول یعنی Non-fiction/ Sci-tech را انتخاب می‌کنیم.

در قسمت Search in fields می‌توانیم نتایج جستجو را بر اساس عنوان کتاب (Title)، نام نویسنده یا نویسنده‌ها (Author-s)، ناشر (Publisher)، سال انتشار (Year) و … تنظیم نماییم.

آموزش دانلود کتاب انگلیسی از سایت ZLibrary

1- ابتدا به آدرس این سایت یعنی b-ok.as می‌رویم. در فیلد General Search نام کتاب را نوشته و گزینه Search را کلیلک می‌کنیم.

2- در صفحه‌ی بعد، نتایج جستجو بر اساس عنوان کتاب‌ها به همراه تصویر جلد کتاب، نام نویسنده، ناشر، سال انتشار، زبان کتاب، نوع فایل و حجم آن نشان داده می‌شود. همانطور که می‌بینید سومین نتیجه، کتاب سلف تراپی است.

3- روی عنوان کتاب کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به آن می‌شویم. در این صفحه اطلاعات کامل کتاب و معرفی کوتاهی از آن نشان داده شده است. با کلیک روی گزینه دانلود در انتهای صفحه می‌توانیم آن را دانلود کنیم.

یک ویژگی خوب در این صفحه این است که با کلیک روی اسم نویسنده می‌توانیم کتاب‌های دیگر او در همین سایت را مشاهده کرده و به آن دسترسی داشته باشیم.

علاوه بر این کتاب‌هایی که با موضوعات مرتبط با این کتاب نوشته شده است در ادامه همین صفحه نشان داده شده است.

چه کتابی را برای خواندن انتخاب کنیم؟

در درس دیگری به این موضوع پرداختیم: چه کتابی انگلیسی را برای خواندن انتخاب کنیم؟

نحوه استخراج کلمات کلیدی و تخصصی یک کتاب

هر کتاب، به ویژه کتاب‌های تخصصی، کلمات رایج و مهمی دارند که مختص آن فضا است. برای مثال کلماتی مانند جادو ممکن است در هری پاتر بسیار رایج باشند اما در زبان انگلیسی خیلی رایج نباشند. در یک کتاب پزشکی، کلمات کلیدی مربوط به بدن یا بیماری‌ها رایج‌تر هستند. در نوشته دیگری، نحوه استخراج این کلمات کلیدی را آموزش دادیم: استخراج کلمات تخصصی یک یا چند کتاب.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *