روش تسلط دائمی (Fluent Forever)، معرفی و نقد

ما در سایت IranFluent ابتدا کار خود را در سال 1394 با پیاده سازی و بومی سازی روش Fluent Forever آغاز کردیم. برای همین لازم می‌دانیم که این روش را معرفی کنیم. در آخر، اشاره‌ای خواهیم کرد به تفاوتهایی که روش ما با این روش دارد و مواردی که به آن اضافه کرده‌ایم.

داستان این روش از زبان موسس آن

گابریل واینر، نویسنده کتاب و موسس روش تسلط دائمی، خواننده اپرا و مسلط بر هفت زبان است. او داستان پیدایش این روش را اینگونه تعریف می‌کند:

من هم مثل بسیاری از شما، در مدرسه و دبیرستان و دانشگاه زبان خوانده‌ام. اما در آخر، پس از این همه سال، این سوال برام پیش آمده که در این مدت چه خوانده‌ام و چکار کرده‌ام؟ چرا پیشرفت چندانی نداشتم؟ سخت تلاش کرده بودم و معلمهای خوبی هم داشتم. اما مطمئناً یک جای کار ایراد داشت.

کجای کار، ایراد داشت؟ کدام کار را باید بهتر انجام می‌دادم؟
واقعیت این است که یادگیری یک زبان، کاری بسیار پیچیده است. همزمان با چهار مهارت مجزا اما مرتبط -خواندن، نوشتن، مکالمه و گوش کردن- سروکار داریم. مهارت‌هایی که هرکدام شامل هزاران موضوع و مفهوم هستند: قواعد گرامر، واژگان و لغات، قوانین تلفظ و غیره.

فهم اینکه در هر کدام از این جنبه‌های یادگیری زبان به صورت جداگانه یا با طور کلی در مجموع، چکار باید کرد، شور و شوق و سرگرمی اصلی من در بیش از یک دهه اخیر بوده است.

تشریح و توضیح مفصل هر جنبه از این روش، موضوع کتابی است که نوشته‌ام. کتابی که می‌تواند شما را در طول مسیر یادگیری زبان خارجی، به خوبی همراهی کند.

پس در سفری که یازده سال پیش شروع کردم، با من همراه شوید. سفری که در آن به زبان‌های زیادی از جمله آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی، روسی، مجاری و ژاپنی مسلط شدم.

در این راه، رویکردها و روش‌های یادگیری سریع و اثربخش زبان را با شما به اشتراک خواهم گذاشت و نه تنها به شما کمک خواهم کرد که از مشکلات و سختی‌های زیاد این مسیر دوری کنید؛ بلکه قرار است با هم، سفری سرگرم‌کننده و لذتبخش داشته باشیم.

کارگاه 18 ساعت تسلط بر زبان توسط گابریل واینر

در سال 2013، گابریل واینر در کارگاهی که توسط CreativeLive در آمریکا برگزار شده بود، در قالب یک کارگاه 18 ساعته با عنوان Become Fluent in Any Language اصول، مراحل و جزئیات این روش را ارائه داد. هم اکنون ویدئوی این دوره در آمازون برای خرید موجود است(لینک Become Fluent in Any Language).

انتشار کتاب Fluent Forever

گابریل واینر در سال 2014، کتاب Fluent Forever با زیر عنوان How to Learn Any Language Fast and Never Forget It را منتشر کرد. این کتاب با استقبال بسیاری از مخاطبان شروع شد. میلیونها نفر شروع کردند به استفاده از این روش و توجه افراد شاخص زیادی به این روش جلب شد.

نظر نویسندگان و افراد شاخص درباره روش تسلط دائمی

تسلط دائمی” روشی است که آرزو می‌کنم قبل از این همه تلاش‌ بی‌نتیجه که در زمینه یادگیری زبان‌های مختلف داشته‌ام، آن را می‌دانستم. این روش، یک راهنمای سرگرم‌کننده، درگیرکننده و بدون خستگی است برای یادگیری زبان. آن هم با هک کردن مغز برای آسان کردن این‌کار.
نویسنده کتاب “تسلط دائمی”، تمام کارهای سخت یادگیری زبان را انجام داده است. به همین دلیل مخاطبان او می‌توانند، با اجرای این روش لذتبخش، به سرعت بر زبانی که می‌خواهند، مسلط شوند.

نلسون دلیس، قهرمان حافظه امریکا در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵

توسعه اپلیکیشن موبایل

یک سال بعد، این روش توانست رکورد جمع آوری پول برای توسعه یک اپ در تاریخ توسعه اپ های موبایل را بکشند. این اپ در مجموع توانست حدود ده میلیون دلار جمع آوری و صرف آن کند. پس از آن به کمک یک تیم چند ده نفره در سراسر دنیا، توسعه این روش شتاب بیشتری گرفت.

آیا این کتاب، روش و اپلیکیشن برای شما کابردی است؟

بله اما چند نکته را باید در نظر بگیرید:

1- این روش، برای انگلیسی زبانهایی که می‌خواهند یک زبان دیگر مانند آلمانی و چینی را یاد بگیرند توسعه پیدا کرده است؛ نه برای یک ایرانی که می‌خواهد انگلیسی را یاد بگیرد.

2- این کارگاه، کتاب و اپلیکیشن، روش را توضیح می‌دهند اما جمع‌آوری و کار با منابع (مانند کتابها، فیلمها، برنامه‌های لازم و …) را خودمان باید انجام دهیم. انجام این کارها به ده‌ها و چه بسا صدها ساعت زمان نیاز دارد. حتی برای کسی که چنین زمانی دارد، انجام این کارها سخت و خسته کننده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *