تجربه واقعی یک زبان‌آموز انگلیسی: گونا

اگر دغدغه یادگیری زبان داشته باشید، سوال اصلی شما احتمالاً این است:

“من” الان چطوری زبان یاد بگیرم؟

یعنی “شخص من، با کمبود وقت، هزار دغدغه و مشغله و بارها تلاش ناکام، چطوری بالاخره مسئله زبان را حل کنم؟”

اجازه بدهید خیلی سریع سراغ اصل مطلب برویم. همیشه ما به عنوان فلوئنت، در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم. اما کسانی که این مسیر را ماه‌ها و سالها پیش شروع کرده‌اند، چه می‌گویند؟ یعنی شاگردان و همراهان قدیمی ما

الان قصد داریم تجربه واقعی این عزیزان را با شما در میان بگذاریم.

امروز در مورد خانم گونا نوذری صحبت می‌کنیم؛ کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، میزبان پادکستی با عنوان دوست‌کست و یکی از همراهان مسترکلاس یادگیری زبان فلوئنت

ویدئوی کامل گونا را در پایین همین صفحه گذاشته‌ایم اما اجازه بدهید اول هالایت‌ها و بخش‌های کوتاهی از ویدئو را ببینیم که ممکن است برای شما جالبتر و مفیدتر باشند.

در بخش زیر ایشان به اهمیت روش و علمی بودن آن اشاره می‌کنند. این باعث می‌شود که با اطمینان بیشتری به کارهایی که از ما خواسته می‌شود عمل کنیم. به ویژه در فرهنگ ما که هر کس می‌خواهد به مرجعی تبدیل شود یک روش و سیستم جدید را برای رسیدن به هدفی بزرگ ابداع کرده است در حالیکه حوزه‌هایی مانند یادگیری زبان، در سطح دکترای تخصصی و توسط هزاران متخصص ساختار یافته و هر سوال و دغدغه‌ای که ما داریم، با عمق بسیار زیادی بررسی و حل شده.

به همین دلیل ما در ایران فلوئنت اصرار داریم که بگوییم ما چیزی ابداع نکرده‌ایم. ما صرفاً بهترین منابع و دوره‌های علمی و کارآمد را با وسواس زیاد بررسی کرده‌ایم. با بهترین متخصصین دنیا و بزرگترین دانشگاه‌ها تعامل داشته‌ایم و آنها هم با روی گشاده به ما کمک کرده‌اند (در ایمیلها، وبینارها و ویدئوهای دیگری این موارد را به شکل تصویری نشان داده‌ایم).

غالب کسانی که مدعی ابداع یک روش جدید هستند، تمرکزشان روی یادگیری سریع تعدادی کلمه و گرامر است در حالیکه هدف اصلی باید انجام پروژه شخصی شما باشد؛ یعنی آنچه به شما انگیزه می‌دهد تا زبان را یاد بگیرید. چیزی مانند خواندن کتاب Atomic habit یا هری پاتر، دیدن سریال Breaking bad، مهاجرت به یه کشور خارجی یا بازی کردن Video game ها

به همین دلیل ما در ابتدای دوره، از همراهان و شاگردان خود می‌خواهیم که یک پروژه مشخص و واقعی را تعریف کنند تا در طول دوره آن را تکمیل کنیم.

البته برای انجام اینکار، نیاز به کوچینگ و همراهی طولانی مدت کوچ هست تا گام به گام این پروژه را در عمل به پیش ببریم. همانطور که خانم گونای عزیز در ویدئوی زیر اشاره می‌کنند، کوچینگ یکی از اثربخش ترین و مهمترین عوامل موفقیت ما برای به سرانجام رساندن کار دشواری مانند یادگیری زبان است.

برای اینکه این کار بزرگ را بتوانیم به سرانجام برسانیم، هر آنچه که در عمل مفید باشد را باید در نظر بگیریم و فقط به زبان بسنده نکنیم.

به همین دلیل ما برای موضوعاتی مانند تمرکز، اهمالکاری، اصول علمی یادگیری، عادت‌سازی و هر آنچه مرتبط به موضوع یادگیری بهتر و داشتن عملکرد بالا باشد می‌پردازیم:

نتیجه آن می‌شود که افراد سخت گیر و دقیق به این روش اعتماد می‌کنند و آن را به عزیزترین نزدیکان خود هم پیشنهاد می‌کنند. همچنان که ایشان هم مانند بسیاری از اعضا فلوئنت، توسط اعضا درجه یک خانواده خود به ما معرفی شده‌اند.

در نوشته قبلی، ویدئوی تجربه یکی از شاگردان قبلی (به اسم امید عزیز) را دیدیم. در این نوشته، ویدئوی گونا را دیدیم و در ویدئوی بعد، سراغ محمد جواد خواهیم رفت. هر سه این عزیزان، با یکی از اعضا درجه یک خود در دوره‌های ما شرکت کرده‌اند. بدون تعارف، این یکی از افتخارات ما در فلوئنت است 🙂

اطلاعات بیشتر درباره خانم گونا

پروفایل گونا در فلوئنت

پادکست دوست‌کست (میزبان: خانم گونا نوذری)


راستی شما در مورد کدام سرنخ کنجکاو هستید و اطلاعات بیشتری می‌خواهید. کامنت بگذارید تا گام بعدی مربوط به آن موضوع را در اختیارتان بگذاریم.

ترتیبی که ما برای خواندن مطالب این سری درس، به شما پیشنهاد می‌کنیم:
  1. تجربه واقعی یک زبان‌آموز انگلیسی: امید
  2. تجربه واقعی یک زبان‌آموز انگلیسی:گونا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *