استفاده از سایت ویکی پدیای ساده برای یادگیری زبان انگلیسی

قبلاً #ابزارهای متعددی را برای یادگیری زبان معرفی کرده‌ایم. در این درس، قصد داریم یک ابزار مفید برای تامین ورودی قابل فهم، برای تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی را معرفی کنیم.

استفاده از این ابزار، میزان تسلط و سرعت ما را هم در زبان انگلیسی افزایش می‌دهد. همچنین به توسعه و گسترش زبان ما هم کمک می‌کند.

این ابزار، یکی از پر ترافیک ترین و پرطرافدار ترین سایت‌های دنیاست: ویکی پدیا

معرفی سایت ویکی پدیا ی ساده شده

ویکی پدیای ساده‌ انگیسی یا Simple English Wikipedia نسخه ساده‌شده دایره‌المعارف ویکی پدیای انگلیسی است و ویژه کسانی است که می‌خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

منظور از ساده‌شده این است که در نوشتن مقالات آنها از کلمات کمتر و گرامر ساده‌تری نسبت به مقالات ویکی پدیای اصلی و اصولاً یک متن انگلیسی معمولی استفاده شده است.

همچنین در این مقالات از کلمات و عبارات محاوره‌ای، اصطلاحات و  موارد مشابه استفاده نمی‌شود تا خواندن آنها ساده‌تر باشد.

پنج میلیون مقاله‌ای که در این سایت وجود دارد تقریباً هر موضوعی که به ذهن ما برسد را با زبانی ساده شرح می‌دهد. به همین دلیل، روشی خواب برای اینکه همزمان هم مطالبی که دوست داریم را بخوانیم، هم زبان خود را تقویت کنیم. هم تجربیات شخصی و هم تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که خواندن چیزی که دوست داریم یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی است.

ممکن است ما در حال خواندن یک موضوع دشوار و پیچیده در ویکی پدیای اصلی باشیم اما فهم و درک آن چالش برانگیز باشد. در این صورت بهتر است اول همان موضوع را در Simple English Wikipedia بخوانیم و پس از فهمیدن آن، برگردیم و آن موضوع را در ویکی پدیای اصلی بخوانیم.

فرض کنید در حال خواندن یک مطلب بسیار دشوار مانند مکانیک کوانتوم در ویکی پدیا هستید:

http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_mechanics.

بعد از کمی تقلا متوجه می‌شویم که از درک جملات آن ناتوانیم.

“Quantum mechanics (QM – also known as quantum physics, or quantum theory) is a branch of physics dealing with physical phenomena where the action is on the order of the Planck constant.”

تصمیم می‌گیریم اول این مقاله در ویکی پدیای ساده بخوانیم. برای این کار کافیست en آمده در آدرس این صفحه را به simple تبدیل کنیم:

http://simple.wikipedia.org/wiki/Quantum_mechanics.

می‌بینیم که این توضیح بسیار ساده‌تر و قابل‌فهم تر است:

“To learn Quantum mechanics (QM) is to learn about matter and energy. The main things to learn are subatomic particles (things smaller than atoms) and electromagnetic waves (waves that are made of electric and magnetic parts).”

بنابراین بهتر است سایت ویکی پدیای انگلیسی را به عنوان یکی از بهترین منابع مطالعاتی و یادگیری خود استفاده کنیم. هر وقت سطح زبان مان بهتر شد، می‌توانیم سراغ ویکی پدیای اصلی برویم و به مطالعه منظم مطالب مورد علاقه خودمان در آن بپردازیم.

به این ترتیب، هم زبان انگلیسی خود را تقویت کرده‌ایم، هم درباره موضوع مورد علاقه خود بیشتر آموخته‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *